Πέμπτη 14 Ιουλίου 2011

ΚΟΛΑΦΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΤΡΟΛΑ, Η ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΑΠΟ ΤΑ ΜΗΤΡΩΑ ΤΟΥ ΕΜΑS



Με Υπουργική Απόφαση, ύστερα από εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής EMAS, το διυλιστήριο της ΠΕΤΡΟΛΑ (νυν ΕΛΠΕ ΒΕΕ) στην Ελευσίνα διεγράφη από τα Μητρώα του συστήματος οικολογικής διαχείρισης και ελέγχου ΕΜΑS ( Kανονισμός ΕΚ 1221/09), ενώ ταυτόχρονα του απαγορεύτηκε η χρήση του λογοτύπου ΕΜΑS.

Οι τεκμηριωμένες καταγγελίες της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ οδήγησαν σε έλεγχο τήρησης των περιβαλλοντικών όρων του διυλιστηρίου της εταιρείας από τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος κατά τον οποίο διαπιστώθηκαν περιβαλλοντικές παραβάσεις. Η αρμόδια επιτροπή EMAS έλαβε υπόψη της ότι η εταιρεία δεν προσκόμισε νεότερα στοιχεία που να αποδεικνύουν : α) ότι όλες οι βεβαιωθείσες περιβαλλοντικές παραβάσεις, για τις οποίες έχει επιβληθεί πρόστιμο, έχουν παύσει να ισχύουν και β) ότι έχει συμμορφωθεί με τις διατάξεις της κείμενης περιβαλλοντικής νομοθεσίας και των περιβαλλοντικών της όρων.

Ήδη, από τον περασμένο Δεκέμβριο η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ έχει κοινοποιήσει στην Επιτροπή ΕΜΑS σωρεία νέων παραβάσεων της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και των περιβαλλοντικών όρων από τα ΕΛΠΕ ΒΕΕ στα πλαίσια της κατασκευής του νέου γιγαντωμένου διυλιστηρίου .

Η διαγραφή από το Κοινοτικό πρότυπο EMAS αποτελεί κόλαφο για τα ΕΛΠΕ και πλήγμα για την αξιοπιστία της εταιρείας, η οποία προκειμένου να κατευνάσει τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης του Θριασίου για την φαραωνικού τύπου επέκταση του διυλιστηρίου στην Ελευσίνα, με πακτωλό πανάκριβων καταχωρήσεων στα ΜΜΕ κατά τα 3 τελευταία χρόνια, «κατασκεύασε» ένα δήθεν «φιλοπεριβαλλοντικό» προσωπείο βασισμένο στην συμμόρφωσή της με τα οικολογικά πρότυπα και με τον κανονισμό ΕΜΑS !

Ήδη, τα ΕΛΠΕ προκειμένου να χρυσώσουν το χάπι και να διασκεδάσουν το όνειδος της αποβολής από το ΕΜAS, σπεύδουν ολοταχώς να ενταχθούν στο πρότυπο ISO 14001, το οποίο δεν εποπτεύεται από δημόσιο φορέα. Θα χρησιμοποιηθεί για να αποφευχθεί η απαίτηση του Κανονισμού ΕΜΑS τόσο για την προσβασιμότητα και την παροχή περιβαλλοντικών πληροφοριών στο κοινό όσο και για τη δημοσιοποίηση της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ της εταιρείας .
Ωστόσο, είναι απορίας άξιο πως θα υπάρξει φορέας που θα πιστοποιήσει ένα διυλιστήριο με αποδεδειγμένη ρυπογόνο λειτουργία και διαρκή παραβίαση των περιβαλλοντικών του όρων, όταν κατά τα 3 τελευταία χρόνια :
• Έχουν συνταχθεί σε βάρος των ΕΛΠΕ ΒΕΕ 13 Εκθέσεις αυτοψίας για πολεοδομικές παραβάσεις, ενώ στελέχη του έχουν προσαχθεί με την διαδικασία του αυτόφωρου για παραβίαση της διακοπής εργασιών.
• Έχουν υποβληθεί από το Δασονομείο Ελευσίνας 7 πρωτόκολλα μηνύσεων για παραβάσεις της δασικής νομοθεσίας.
• Το πρόβλημα των οσμών που αναδύονται από το διυλιστήριο έχει καταστεί μόνιμο ΚΑΙ δημιουργεί αφόρητες συνθήκες .
• Έχουν λήξει όλες η προθεσμίες που έχει θέσει η διοίκηση για την ολοκλήρωση της απορρύπανσης του υπεδάφους και των υπόγειων νερών της περιοχής του διυλιστηρίου και της περιοχής της ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ) από πετρελαιοειδή που διαρρέουν από τις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου στο υπέδαφος και στον υδροφόρο ορίζοντα. Κι όμως η εκροή που πρωτοεμφανίστηκε το 2004 συνεχίζεται παρά τις παραπλανητικές διαβεβαιώσεις των ΕΛΠΕ.
• Η εταιρεία, βαφτίζοντας τις περιβαλλοντικές πληροφορίες «βιομηχανικά απόρρητα» - παρά την διαμεσολάβηση του Συνήγορου του Πολίτη- παρεμπόδισε τις αρχές να μας χορηγήσουν κρίσιμα στοιχεία ελέγχου που αφορούσαν α) την αναβάθμιση της ρυπογόνου μονάδας Υδρογονοαποθείωσης β) την Μελέτη Ασφάλειας του νέου λειτουργικού σχήματος του Διυλιστηρίου (επέκταση) γ) τις οικοδομικές άδειες για την ανέγερση των νέων μονάδων του διυλιστηρίου.
• Επτά (7) ατυχήματα και περιστατικά τόσο στις λιμενικές εγκαταστάσεις όσο και στο διυλιστήριο επιβεβαίωσαν την έλλειψη μέτρων ασφάλειας .
Τα πανάκριβα «οικολογικά» παραμύθια των ΕΛΠΕ τελείωσαν !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου