Το ΚΑΣ άναψε «πράσινο φως» για να προχωρήσουν δημοπρατήσεις και εργασίες επέκτασης της γραμμής 3
Δημηρης Pηγοπουλος - Γιωργος Λιαλιος
Μαζεμένα καλά νέα για μια από τις πλέον... ταλαιπωρημένες επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας. Ο λόγος, για την επέκταση της γραμμής 3 από το Αιγάλεω προς τον Πειραιά, που
έλαβε το «πράσινο φως» από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, ενώ πριν από λίγες εβδομάδες ξεπεράστηκε και η προσφυγή της Μηχανικής εναντίον του Ακτορα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι δύο μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι διεκδικούν την ανάθεση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 515 εκατομμυρίων ευρώ. Μετά το «ok» των αρχαιολόγων και την απεμπλοκή με τις αντιδικίες ανάμεσα στους δύο (από τους έξι) υποψήφιους αναδόχους, ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη των εργασιών ακόμα και μέσα στο 2011. Το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ζήτησε τις τεχνικοοικονομικές προσφορές των τεχνικών ομίλων και εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις στο στάδιο της αξιολόγησης, θα ακολουθήσουν οι οικονομικές προσφορές. Δεδομένων, πάντως, του «βεβαρημένου» παρελθόντος του έργου και της οικονομικής συγκυρίας, ας κρατήσουμε καλύτερα μικρό καλάθι. Σε κάθε περίπτωση θα χρειαστούν πέντε χρόνια για την παράδοσή του στο κοινό.
Οι έξι νέοι σταθμοί
Αν αυτό μας παρηγορεί, ο δρόμος για την κατασκευή των έξι νέων σταθμών (μεσολαβεί ο ήδη κατασκευασμένος του Χαϊδαρίου που αναμένεται να παραδοθεί τους επόμενους μήνες) δείχνει ελεύθερος, τουλάχιστον ως προς τα πιθανά αρχαιολογικά ευρήματα. Εστω και με υποσημειώσεις. Η σήραγγα θα κατασκευαστεί σε μεγάλο βάθος (έως και 25 μέτρα), επομένως οι εστίες προβληματισμού για τους ανθρώπους της Αττικό Μετρό εντοπίζονται στα «συνήθη ύποπτα» σημεία, δηλαδή εκεί όπου θα ανοιχθούν ορύγματα για την κατασκευή των σταθμών και των δέκα -στη συγκεκριμένη περίπτωση- φρεατίων εξαερισμού. Από αυτή την άποψη το γεγονός ότι η νέα σήραγγα θα συμπέσει γεωγραφικά με την πορεία της Μακράς Στοάς δεν αποτελεί πηγή ανησυχίας.
Αλλά στην περιοχή του Δημοτικού Θεάτρου έχουν βρεθεί διάφορα μνημεία, μεταξύ των οποίων τείχη και πηγάδια, ενώ η πιθανότητα να βρεθούν κι άλλα είναι μεγάλη. Γι’ αυτό και η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού Λίνα Μενδώνη ζήτησε από τους εκπροσώπους της Αττικό Μετρό να σκεφθούν τη μικρή μετακίνηση του σταθμού, ώστε να αποφευχθούν μελλοντικά προβλήματα. Επίσης, στο τερματικό μόνιμο φρέαρ που θα κατασκευαστεί στο οικόπεδο του Πανεπιστημίου του Πειραιά, έχει ανευρεθεί οικοδομικό τετράγωνο, προσωρινά καταχωμένο και διατηρημένο, σύμφωνα με παλαιότερη απόφαση του ΚΑΣ. Για την περιοχή, το πανεπιστήμιο έχει προτείνει τη διαμόρφωση του χώρου και την ανάδειξη του πολεοδομικού τετραγώνου, όπου πιθανότατα βρίσκεται και ο αρχαίος ναός του Διονύσου. Στην Αγία Βαρβάρα έχουν εντοπιστεί τάφοι κλασικών χρόνων, οι οποίοι όμως δεν βρίσκονται στην πορεία του έργου, ενώ στον Πειραιά ο μετροπόντικας είναι πιθανόν να συναντήσει αρχαία νεκροταφεία, τμήματα του τείχους της πόλης, εμπορικής αποβάθρας, καθώς και στοών που βρίσκονταν στο αρχαίο λιμάνι του Κανθάρου, που ήταν το μεγαλύτερο και συμπίπτει με το σύγχρονο κεντρικό λιμάνι. Η έγκριση του ΚΑΣ έγινε με την παρατήρηση να ζητηθεί ειδική μελέτη κραδασμών για τον Ιερό Ναό Ταξιαρχών στον Κορυδαλλό, το Δημοτικό Θέατρο, τη Μακρά Στοά και όσα μνημεία το απαιτούν, ώστε να προστατευθούν κατάλληλα κατά τις εργασίες και τη λειτουργία της επέκτασης.
Η επέκταση της γραμμής 3 θα καλύπτει τις περιοχές Αγία Βαρβάρα, Χαϊδάρι, Νίκαια, Κορυδαλλό και Πειραιά. Θα έχει μήκος 7,6 χλμ. και έξι νέους σταθμούς: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο. Στον Πειραιά θα υπάρχουν δύο σταθμοί, ο πρώτος στον τερματικό των ΗΣΑΠ και ο δεύτερος στο μικρό πάρκο απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο. Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 10 φρεάτια εξαερισμού, από τα οποία τα οκτώ θα λειτουργούν και ως έξοδοι κινδύνου για τους εργαζομένους του μετρό, ενώ τα άλλα δύο θα είναι προσωρινά, θα βρίσκονται στην αρχή και στο τέλος της γραμμής και θα εξυπηρετούν την εκκίνηση και την απόσυρση του μετροπόντικα.
καθημερινη
Δημηρης Pηγοπουλος - Γιωργος Λιαλιος
Μαζεμένα καλά νέα για μια από τις πλέον... ταλαιπωρημένες επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας. Ο λόγος, για την επέκταση της γραμμής 3 από το Αιγάλεω προς τον Πειραιά, που
έλαβε το «πράσινο φως» από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, ενώ πριν από λίγες εβδομάδες ξεπεράστηκε και η προσφυγή της Μηχανικής εναντίον του Ακτορα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι δύο μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι διεκδικούν την ανάθεση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 515 εκατομμυρίων ευρώ. Μετά το «ok» των αρχαιολόγων και την απεμπλοκή με τις αντιδικίες ανάμεσα στους δύο (από τους έξι) υποψήφιους αναδόχους, ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη των εργασιών ακόμα και μέσα στο 2011. Το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ζήτησε τις τεχνικοοικονομικές προσφορές των τεχνικών ομίλων και εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις στο στάδιο της αξιολόγησης, θα ακολουθήσουν οι οικονομικές προσφορές. Δεδομένων, πάντως, του «βεβαρημένου» παρελθόντος του έργου και της οικονομικής συγκυρίας, ας κρατήσουμε καλύτερα μικρό καλάθι. Σε κάθε περίπτωση θα χρειαστούν πέντε χρόνια για την παράδοσή του στο κοινό.
Οι έξι νέοι σταθμοί
Αν αυτό μας παρηγορεί, ο δρόμος για την κατασκευή των έξι νέων σταθμών (μεσολαβεί ο ήδη κατασκευασμένος του Χαϊδαρίου που αναμένεται να παραδοθεί τους επόμενους μήνες) δείχνει ελεύθερος, τουλάχιστον ως προς τα πιθανά αρχαιολογικά ευρήματα. Εστω και με υποσημειώσεις. Η σήραγγα θα κατασκευαστεί σε μεγάλο βάθος (έως και 25 μέτρα), επομένως οι εστίες προβληματισμού για τους ανθρώπους της Αττικό Μετρό εντοπίζονται στα «συνήθη ύποπτα» σημεία, δηλαδή εκεί όπου θα ανοιχθούν ορύγματα για την κατασκευή των σταθμών και των δέκα -στη συγκεκριμένη περίπτωση- φρεατίων εξαερισμού. Από αυτή την άποψη το γεγονός ότι η νέα σήραγγα θα συμπέσει γεωγραφικά με την πορεία της Μακράς Στοάς δεν αποτελεί πηγή ανησυχίας.
Αλλά στην περιοχή του Δημοτικού Θεάτρου έχουν βρεθεί διάφορα μνημεία, μεταξύ των οποίων τείχη και πηγάδια, ενώ η πιθανότητα να βρεθούν κι άλλα είναι μεγάλη. Γι’ αυτό και η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού Λίνα Μενδώνη ζήτησε από τους εκπροσώπους της Αττικό Μετρό να σκεφθούν τη μικρή μετακίνηση του σταθμού, ώστε να αποφευχθούν μελλοντικά προβλήματα. Επίσης, στο τερματικό μόνιμο φρέαρ που θα κατασκευαστεί στο οικόπεδο του Πανεπιστημίου του Πειραιά, έχει ανευρεθεί οικοδομικό τετράγωνο, προσωρινά καταχωμένο και διατηρημένο, σύμφωνα με παλαιότερη απόφαση του ΚΑΣ. Για την περιοχή, το πανεπιστήμιο έχει προτείνει τη διαμόρφωση του χώρου και την ανάδειξη του πολεοδομικού τετραγώνου, όπου πιθανότατα βρίσκεται και ο αρχαίος ναός του Διονύσου. Στην Αγία Βαρβάρα έχουν εντοπιστεί τάφοι κλασικών χρόνων, οι οποίοι όμως δεν βρίσκονται στην πορεία του έργου, ενώ στον Πειραιά ο μετροπόντικας είναι πιθανόν να συναντήσει αρχαία νεκροταφεία, τμήματα του τείχους της πόλης, εμπορικής αποβάθρας, καθώς και στοών που βρίσκονταν στο αρχαίο λιμάνι του Κανθάρου, που ήταν το μεγαλύτερο και συμπίπτει με το σύγχρονο κεντρικό λιμάνι. Η έγκριση του ΚΑΣ έγινε με την παρατήρηση να ζητηθεί ειδική μελέτη κραδασμών για τον Ιερό Ναό Ταξιαρχών στον Κορυδαλλό, το Δημοτικό Θέατρο, τη Μακρά Στοά και όσα μνημεία το απαιτούν, ώστε να προστατευθούν κατάλληλα κατά τις εργασίες και τη λειτουργία της επέκτασης.
Η επέκταση της γραμμής 3 θα καλύπτει τις περιοχές Αγία Βαρβάρα, Χαϊδάρι, Νίκαια, Κορυδαλλό και Πειραιά. Θα έχει μήκος 7,6 χλμ. και έξι νέους σταθμούς: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο. Στον Πειραιά θα υπάρχουν δύο σταθμοί, ο πρώτος στον τερματικό των ΗΣΑΠ και ο δεύτερος στο μικρό πάρκο απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο. Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 10 φρεάτια εξαερισμού, από τα οποία τα οκτώ θα λειτουργούν και ως έξοδοι κινδύνου για τους εργαζομένους του μετρό, ενώ τα άλλα δύο θα είναι προσωρινά, θα βρίσκονται στην αρχή και στο τέλος της γραμμής και θα εξυπηρετούν την εκκίνηση και την απόσυρση του μετροπόντικα.
καθημερινη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου